Friday, June 18, 2010

First Task After Getting My PC : Industrial Court

Harini aku kena pegi Mahkamah, attend kes. Ini lah tugas pertama aku lepas dapat PC. Baru semalam dapat PC, arini dah kena pegi Mahkamah. Aduh~ tak bagi chance langsung lah. ;(

Kan aku dah cakap, lepas dapat PC, mesti banyak yang menanti di hadapan. Tanggungjawab pun makin berat. Dan sekarang, tanggungjawab itu bermula dengan Industrial Court (Mahkamah Perindustrian)!

Actually aku tak pernah attend kes kat Industrial Court nih. Yerlah, chambering mane boleh attend kes kat special court. Locus chambering limited jer.

So, aku tak tau camane "prosedur" kat Industrial Court, camane nak appear depan Pendaftar. Tapi aku tawakal jer. Naseb baek kes tu just Mention (Sebutan) depan Pendaftar jer. Kalo Hearing (Pendengaran), ingat aku nak pegi ke? Gile. Hah~

Ni first time aku pegi Mahkamah lepas abes Chambering. Gosh..dua bulan lebih aku tak pegi attend kes. Masih ingat lagi ke camane nak appear depan Pendaftar? Camane nak attend kes kat Mahkamah? Kaku ke? Tak kot. Biase jer. Hee~~

Anyway, semua berjalan lancar aritu. Yerlah, sebab Mention tu takde benda pun. Simple jer. Kalo yang ade problem punye, hampeh la aku boleh buat. ;D


.

No comments: