Thursday, March 15, 2012

Kisah tassel rambu ramba.





Tassel ni beli kat PISB, Nilai 3 bulan lepas. Harga RM1.50 per piece. Yes, you read it. RM1.50 PER PIECE. Mahal bukan?





Nah..hambek kau. RM1.50 per pc.





Masa tu aku dah jenuh pusing satu Nilai 3 tu, and tak jumpa pun tassel yang aku nak, which is warna pink atau purple. Kalo ada pun, tak cukup stok. Aku perlukan 36 pieces. 4pcs untuk satu bantal. Bantal ada 9.


Bila jumpa kat PISB, terus aku grab. Pejam mata jer bayar RM54. Luluh hati aku nak bayar RM54 kat amoi tuh.


Then tahu tak 2 minggu lepas aku ada out station kat Pontian. Baru aku perasan, dekat ngan Pejabat Tanah Pontian tu rupanya ada kedai pengantin, i.e. Nona Pengantin. Then aku saje jer masuk cuci mata. Tahu tak aku terjumpa & terlihat tassel nih ada jual kat situ. Tahu tak berapa harga dia??? Tahu tak??? *Ok, enough with your TAHU TAK!


Harganya RM0.60 per piece. 60SEN!!! Cuba kau kira kalo 36 x 60sen berapa? RM21.60. RM21.60!!!


Cuba kau kira RM54 - RM21.60 berapa? = RM32.40. So aku rugi RM32.40!!!!


Ya Allah...masa tu lagi la luluh sakit hati aku nih, memang tak terkata dah. Kenapa jadi macam ni????


Ok, memang aku penuh ngan emosi sekarang. B2B semua mesti faham perasaan aku kan. T_T


Ok, fine. Maybe sebab tassel yang aku beli kat PISB tu jenis yang lain sikit dari yang kat Nona Pengantin tu. Sebab yang aku beli tu ada kilat2 sikit. Tassel yang kat Nona Pengantin tu takde kilat2, yang biasa jer. *cuba sedapkan hati.


Tapi sape kesah ada kilat2 ke tak? Janji ada tassel kat bucu bantal hantaran tu. *FRUST.


Ok fine, aku cuba sedapkan hati lagi "benda ni memang akan sentiasa terjadi kat B2B yang beli barang ape pun". Kat aku pun selalu terjadi. Tapi kalini memang melampau sangat lah, sebab 2 kali ganda harganye (lebih sikit dari 2 kali ganda kot). T_T


Masa pegi Nilai 3 minggu lepas pun ada jugak jumpa tassel yang murah. Cesss~ masa aku pegi, takde plak jual tassel tu. Sedih. Tapi redha jer. Dah beli dah pun. Nasik dah jadi bubur. Takpe la. Lagipun tassel yang aku beli tu pun lain dari tassel yang murah tu. *sedapkan hati.




*p/s : entri yang penuh emosi. sori. T_T





.

No comments: