Friday, April 6, 2012

"Taknak" maksudnya TAKNAK.

Ni sambungan dari cerita aku pegi jalan2 survey2 kat Dunia Raja Sehari, Plaza Angsana, KAT SINI. Hari Rabu, pegi lagi. Ter-singgah kat satu booth wedding photographer nih. Sebab aku pun belum book photographer untuk majlis sebelah lelaki, so saje2 jer singgah kat situ.


Bila orang tu duk bla bla bla explain kat aku, terkejut beruk aku tengok harga yang dia quot. Aku takde niat pun nak book photographer kat situ. Sebab sebenarnye dah jumpa photographer yang berkenan di hati. Cuma belum book jer lagi.


Then aku malas nak bazirkan masa dia, aku cakap takpe la aku datang lain kalo & survey2 jer dulu. Tahu tak dia macam taknak lepas aku dari situ. Duk pujuk gak aku untuk ambik pakej dia. Aku cakap lagi, nak kena bincang ngan tunang dulu. Then dia cakap takpe, u boleh letak deposit dulu. Nanti u datang kedai ngan tunang u & boleh pilih pakej mana yang tunang u suka.


Berpuluh2 kali aku cakap nanti aku datang lain kali & kena bincang ngan tunang dulu. Tapi dia still taknak lepaskan aku. Siap keluarkan resit lagi untuk isi nama aku. Pastu pujuk aku ngan beberapa cabutan bertuah dia.


Adoihhhh~ tak paham ke orang cakap hah? Takkan singgah sekali, terus nak book. Betul tak? Ishhh....sampai migrain kepala aku duk layan dia. Eh, serius ni. Aku rasa kepala aku sangat pening & migrain.


Kau bayangkan pakej pre-wedding yang paling murah RM3800, then RM4800 and RM5800. Gilo ko apo??? Itu pre-wedding. Bukan pakej wedding. Aku tanya pakej wedding, tapi dia sibuk duk promote pakej pre-wedding. Then aku tanya lagi pasal pakej wedding & mintak dia elaborate, tapi dia still alih tajuk & explian pasal pakej pre-wedding. Ape ke sengal ntah.


Kalo dengan harga macam tu, lebih baik aku book photographer yang lagi best macam Mukhriz & Udey ke. Betul tak? Lagipun aku tak berapa suka ngan gambar2 diorang. Over sangat. Tak macam Malay wedding pun.


Lepasni tobat aku takkan singgah lagi kat booth tu. Lalu pun taknak. Migrain!




Sweettttt~
Salah satu booth kat situ.
*Gambar selingan sahaja. tiada kena mengena ngan photographer yang dimaksudkan di atas. 


.

2 comments:

Nisa Dawi said...

tu la orang berniaga...kan

macam memakse2 lak kite hire dia sbg OP...

harga lak.mak oi...takut dengar..huhu

Nini Mohd said...

tu la pasal. orang cakap tak faham2.
dah la harga mencekik giler.
pakej pre-wedding paling murah rm3800. giler ke ape.
harga macam tu boleh dapat pakej photography utk 3 majlis dah. nikah + sanding + tandang. kan?