Tuesday, October 9, 2012

Jalan2 @ Karnival Nusajaya

Last two weeks, laki bini bosan duk rumah jer on weekend. Rasa macam nak pegi jalan2. Tapi takde idea nak pegi mana. Pastu rasa macam nak pegi Mydin. So aku saje2 ajak Encik Suami pegi jalan2 kat Nusajaya. Terus dia on jer.

Masa tu tak tahu lagi ada Karnival Nusajaya kat sana. Lepas tu baru tengok iklan kat TV. Ok lah, tak kisah. Sebab tak tahu karnival tu dekat ke tak ngan Mydin. And kitorang sebenarnye tak tahu pun Mydin tu kat mana. Tak pernah pegi Mydin. Sebelum ni pegi Nusajaya tak pernah pulak ternampak Mydin kat situ. So kalini main redah jer.

Jom layan 26 keping gambar. ;p


 
 
 Sampai jer kat sana, jem yang teramat teruk!
Oh man.
 
 
Masa tu terlupa sekejap yang kat Nusajaya tu ada Karnival. Bila dah stuck dalam traffic jam, baru la teringat. ;p
 
 
 

 Pemandu2 yang tidak tahu adab.
Ni yang buat makin jem.
 
 
Dah alang2 sampai ke tempat karnival tu, kitorang pun sempat lah jalan2 kejap kat sana.
 
Masa lalu kat depan booth Cereka, nampak la diorang tengah nak buat game. Sebab ada dua orang mamat Bros ni, kitorang stop la kat situ kejap. Nak tengok la konon2nya.
 
 
 



Masa tu diorang tengah cari orang untuk game tu. Tetiba jer akak tu cakap "Haa..abang yang pakai baju belang2 biru tu..yang sama baju ngan isteri dia.."

Erkk...terkejut beruk aku. Kitorang lah yang pakai baju sama belang biru tu. Cepat2 aku undur ke belakang. Diorang panggil Encik Suami, tapi aku taknak la tetiba aku sekali pun masuk jugak. Taknak lah main game. Tapi Encik Suami tersengih2 tengok aku, pastu terus pegi depan. Ewah..sporting jugak laki aku nih. ;p Aku ingatkan dia pun taknak join jgak.

Tapi akak tu sempat cakap "sampai hati isteri tinggalkan suami". Eh mana ada saya sanggup tinggalkan suami! =..=

 
 

 Sporting jugak suami saya ni yer. ;p
 
 
 

 Main baling2 belon jer.
Tapi belon tu berisi air.
 

Sape yang tak dapat sambut, maka pasangan tersebut akan tersingkir. Masa tu aku dah risau dah. Takot Encik Suami basah. Haiyyaa~ kalo baju basah, macam mana nak jalan2 daa....

So chayok2! ;)

 
 

 Sambut, jangan tak sambut.
Kalo tak, confirm basah.
 
 
 

Time ni tinggal Encik Suami ngan sorang budak jer.
Encik Suami, kalau kamu kalah ngan budak itu, memang memalukan tau. ;p
 
 
 

 Aiyarkk~ kesian budak tu.
Sudah jatuh ditimpa air belon pulak.
Habis basah.
 
 
Now tinggal Encik Suami ngan akak yang kat depan dia jer. Lawan sampai kalah la ni yer. Aku ingatkan diorang just nak cari pasangan yang last. Rupa2nya nak sorang jer pemenang.
 
 
 

 Haip!
Nasib baik belon tu pecah ke belakang.
Kalau tak, confirm akak ni basah.
 

So pemenangnyer? Opkoz la Encik Suami saya. Kehkehh~ ;D

Nasib baik aku tak pair ngan Encik Suami. Kalo tak, confirm Encik Suami tak menang. And aku guarantee akan basah. Err...aku yang basah, bukan Encik Suami. Sebab aku ni memang tak pandai nak sambut2 camni. Eh mana boleh aku pair ngan Encik Suami. Kata lawan sampai 'mati'. Mana boleh lawan ngan suami sendiri. Hukhukk~


 

Saya menang moto!

 

Hahahh~ sebenarnye Encik Suami dapat buku nota jer. Sama jer ngan semua peserta lain. Bezanya, Encik Suami dapat dua. Diorang dapat satu.


Buku nota jer? ;p


Ok, so dah setel baling membaling, boleh sambung misi jalan2 yang terbantut tadi.


 
Kamu bukan polis. ;p



Muka tuan punya blog mesti kena ada. ;p



Yihhaa~ jom masuk theme park.
Nak tengok Hello Kitty.



Oh hi Hello Kitty!
Hi Daniel!



Tak dapat pegi Legoland, dapat bergambar kat sini pun ok la...



 Made from lego.



Lat's place.



Oh look. Ada career fair.
 
 
 
Lepas makan2 (makanan ringan jer), nak pegi cari Mydin pulak. Lalu booth Cereka tadi, diorang tengah buat sesi bergambar ngan artis2 tadi. Ape lagi, join ler.
 


Sham ni sporting & peramah habis tau.



Hi chef. ;p 



Agak tak mesra rakyat. -.-
 
 

Nak balik dah. ;)
*paksa sorang minah ni ambikkan gambar kitorang. hihii~
 


 Then ternampak ni.
Jom! (ajak husband masuk dewan tu).
 
 
 
Tapi masuk sekerat jalan, Encik Suami tanya balik "nak masuk ke?". Ok lah, takde motif pun nak masuk career fair tu. Tak payah la masuk yer. So bergambar kat luar jer.
 


Walaupun blurr, tak kira la. Aku nak letak jugak. ;p



Gigih set timer. ;p
*oh my drumstick. T_T

 
 
Lepastu kitorang teruskan misi untuk mencari Mydin. Cari punya cari, alhamdulillah jumpa jugak. Nasib baik tak pening sangat nak cari Mydin tu.
 
 

 Jom membeli belah. ;)
 
 
 
Tak jauh sangat rupanya Mydin ni dari rumah. Cantek lah tu, lenkali boleh pegi lagi. ;p


Ok bye. Thanks for reading. ;)



.